Acute Spit

Acute spit is één van de meest voorkomende blessure die je op kan lopen in het dagelijks leven en werkzaamheden. Het plotseling niet meer pijnvrij kunnen bewegen van je rug, omdat het ineens in je lage rug is geschoten. Of na een goede nachtrust niet meer uit je bed kunnen opstaan vanwege de pijn en belemmeringen die zich ineens voordoen laag in je rug!

Dat zijn typische voorbeelden die passen bij het beeld van een acute spit klacht. Het maakt niet eens vaak uit of dat je een pen, paperclip of zware doos tilt. De beweging die je in de rug maakte was er blijkbaar net één te veel, in een verkeerde houding en/of een signaal dat het lichaam overprikkelt is.

Acute Spit

Wat is de oorzaak van acute spit?

Acute spit en langdurige lage rugpijn komen vaak voor en de pijn uiten zich vaak met kenmerkende symptomen. Toch is elke rugpijn bij iedereen weer net anders. Datzelfde geldt voor de oorzaak van acute spit. Wel blijkt er dat een aantal factoren zijn die de kans op het ontstaan van spit vergroten. Die factoren hebben te maken met je;

• Lichamelijke gesteldheid
  • Beweeggedrag
  • Werk en dagelijkse werkzaamheden
  • Mate van stress
  • En andere lichamelijke aandoeningen

Hoe herstel je snel van spit?

Over het algemeen hoeft een periode van spit niet lang te duren. Wanneer je namelijk zorgt dat je blijft bewegen ondanks de pijn herstellen de meeste mensen binnen een aantal weken. Zo kan een eenmalig optreden van acute spit ook weer snel verdwenen zijn.

Heb je echter meerdere malen per jaar een periode van lage rugpijn of gaat de pijn ondanks het bewegen niet na een paar weken over? Dan is het zaak om te beoordelen wat de oorzaak van je rugpijn is en wat ervoor zorgt dat je acute spit niet over gaat!

Wil je meer weten over Spit? Volg dan één van de onderstaande links!

Wacht niet langer! Vul je naam en email in en ontvang de eerste stap om van je lage rugpijn af te komen!

0 reacties op “Acute Spit