Spit

Spit in de je rug?! Spit wordt vaak geassocieerd met acute pijn in de rug die tijdens het bukken, draaien of een andere beweging erin is geschoten. De betekenis of wel ook wel andere omschrijving van spit is lage rugpijn.

De oorsprong van de term spit is eigenlijk nergens in terug te vinden. Maar de naam doet vermoeden dat het oude woord spit is afgeleid van de activiteit "spitten in de tuin". Het is namelijk geen onbekende omschrijving dat bij iemand tijdens het spitten in de tuin het hem of haar in zijn is geschiet.

Wil je meer weten dan alleen de herkomst van de term spit?! Volg dan bovenstaande links of vul je naam en email hieronder om alle informatie gratis gebundeld te ontvangen.

Alle informatie over spit gebundeld ontvangen?

Dat kan! Vul je naam en email in en je ontvangt direct het gebundelde E-Book van 17 pagina's. Je kan het E-Book direct downloaden!

Bastin Hofman is de oprichter van de website lagerugpijnfysio.nl in 2013 en auteur van het boek “De Lage Rugpijn Herstel Methode”. In 2006 is hij afgestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht als Fysiotherapeut en in 2011 als Master Manuele Therapie de SOMT te Amersfoort. Hij staat ingeschreven in het Centraal Kwaliteit Register (CKR) en BIG-Register als Fysiotherapeut en Master Manueel Therapeut. Ook is hij lid van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).

Wacht niet langer! Vul je naam en email in en ontvang de eerste stap om van je lage rugpijn af te komen!

0 reacties op “Spit