Piriformis Syndroom

Piriformis syndroom informatie, symptomen, behandeling en meer...

Het Piriformis syndroom is een vervelende vorm van zenuwpijn wat gepaard kan gaan met lage rugpijn. Wanneer je denkt dat je zenuwpijn hebt op basis van het Piriformis syndroom is het goed om te weten wat de het Piriformis syndroom precies inhoud, wat de kenmerkende symptomen zijn en wat de oorzaak is. Zodat je een passende behandeling kan starten door onder andere het doen van de juiste oefeningen.

De kans op herstel is groot alleen dien je daarvoor wel te zorgen dat je op een juiste manier omgaat met je klacht en je behandeling. Volg daarbij de informatie die je kan vinden in bovenstaande en onderstaande links. Heb je vragen na het lezen van mijn teksten of gewoon over je rug en/of beenpijn, plaats dan een reactie in onderstaand formulier!

Piriformis Syndroom

Wil je meer weten over het Piriformis syndroom? Volg dan één van de onderstaande links!

Bastin Hofman is de oprichter van de website lagerugpijnfysio.nl in 2013 en auteur van het boek “De Lage Rugpijn Herstel Methode”. In 2006 is hij afgestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht als Fysiotherapeut en in 2011 als Master Manuele Therapie de SOMT te Amersfoort. Hij staat ingeschreven in het Centraal Kwaliteit Register (CKR) en BIG-Register als Fysiotherapeut en Master Manueel Therapeut. Ook is hij lid van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).

Vul je naam en email is en ontvang direct de gratis screening!

2 reacties op “Piriformis Syndroom

Comment author said

Door Hebergement web op 21 augustus 2016 om 21:20

Al decennia lang is deze groep van ischiassymptomen bekend als het piriformis syndroom , alhoewel de oorzaak van het dikker worden van deze spier nooit goed begrepen werd. Ter behandeling van ischias werd de peervormige spier vaak vrijgemaakt door middels van een chirurgische ingreep. Verbazigwekkend genoeg wordt deze ingreep nog steeds uitgevoerd door chirurgen die niet op de hoogte zijn van de effecten van myofasciale triggerpoints.

Comment author said

Door Bastin Hofman op 8 oktober 2016 om 11:10

Helemaal mee eens!

Bedankt voor je toevoeging!

Vaak zijn het voornamelijk de Myofasciale Triggerpoints (MTrP) of wel spierspanningspunten in de bilspier (m. Piriformes) die kunnen zorgen voor de pijn en uitstraling. Hoop dat een ieder die dit leest zich bewust wordt dat door middel van behandeling van die triggerpoints je een grote kans op vermindering van klachten hebt. Daarnaast is het verstandig te onderzoeken of je lage rug een rol speelt bij het ontstaan van de triggerpoints in de bil. Zodat een andere oorzaak onderzocht en eventueel verholpen kan worden.

Mvg Bastin