Symptomen Hernia L5-S1

Symptomen hernia L5-S1 kenmerken zich door uitstralende beenpijn in een specifiek gebied. L5-S1 geeft ook wel aan tussen welke twee lage rug wervels de tussenwervelschijf uitpuilt en kan zorgen voor zenuwpijn.

Zo bestaat de lage rug uit 5 lendenwervels aangeduid met de letter L (1-5). Daarbij vindt de lendenwervelkolom zijn overgang naar de heiligbeen wervels ook wel sacrale wervels genoemd. Die worden aangeduid met de letter S (1-5).

Hernia Symptomen L4-S1

Symptomen Hernia L5-S1

Wanneer er een hernia is op L5-S1 betekent dat de tussenwervelschijf tussen de 5e lendenwervel en 1e heiligbeen wervel uitpuilt. Symptomen van een hernia op niveau L5-S1 komt door prikkeling van de zenuwwortel S1. Dit uit zich in uitstralende pijn;

• Via de bil naar de buitenzijde van het boven- en onderbeen
  • Tot in de buitenrand van de voet
  • Waar het tintelingen kan geven
  • Of erger “Doofheid” van de buitenrand van de voet
  • Tevens kan de reflex van de Achillespees afnemen
  • En uitval van de spieren die zorgen voor het buigen van de voet

Symptomen Hernia L5-S1

Hernia L5-S1 laten genezen!

Een hernia kan zich van nature goed herstellen. Hierbij is niet direct een operatie nodig! Het natuurlijk beloop is gunstig.

Wel is het uiterst zinvol dat je er achter komt wat de oorzaak van je hernia is. Kan je controleren naast je specifieke L5-S1 kenmerken of er ook algemene hernia symptomen aanwezig zijn. Om vervolgens met een gerichte behandeling bestaande uit een juiste manier van omgaan en oefeningen.

Waardevolle informatie?

Heb je wat gehad aan deze informatie? Dan kan ik het erg waarderen als je even een Like achterlaat 😉 ! Heb je nog vragen? Laat dan even een reactie achter op onderstaand formulier.

Meer weten over een hernia? Volg de onderstaande links!

Vul je naam en email is en ontvang direct de gratis screening!

1 reactie op “Symptomen Hernia L5-S1

Comment author said

Door Toos van overmeeren op 12 april 2017 om 13:29

Hallo