Symptomen Hernia L4-L5

Symptomen hernia L4-L5 kenmerken zich door uitstralende beenpijn in een specifiek gebied. L4-L5 geeft ook wel aan tussen welke twee lage rug wervels de tussenwervelschijf uitpuilt en kan zorgen voor zenuwpijn.

Zo bestaat de lage rug uit 5 lendenwervels aangeduid met de letter L (1-5). Daarbij vindt de lendenwervelkolom zijn overgang naar de heiligbeen wervels ook wel sacrale wervels genoemd. Die worden aangeduid met de letter S (1-5).

Hernia Symptomen L4-S1

Symptomen Hernia L4-L5

Wanneer er een hernia is op L4-L5 betekent dat de tussenwervelschijf tussen de 4e en 5e lendenwervel uitpuilt. Symptomen van een hernia op niveau L4-L5 komen door prikkeling van de zenuwwortel L4. Dit uit zich in uitstralende pijn;

•  Via de bil naar de buitenzijde van het boven- en onderbeen
  • Tot in de binnenrand van de voet en de grote teen
  • Waar het tintelingen kan geven
  • Of erger “Doofheid” van de binnenrand van de voet en de grote teen
  • En uitval van de spieren die zorgen voor het strekken van de voet

Symptomen Hernia L4-L5

Hernia L4-L5 laten genezen!

Een hernia kan zich van nature goed herstellen. Hierbij is niet direct een operatie nodig! Het natuurlijk beloop is gunstig.

Wel is het uiterst zinvol dat je er achter komt wat de oorzaak van je hernia is. Kan je controleren naast je specifieke L4-L5 kenmerken of er ook algemene hernia symptomen aanwezig zijn. Om vervolgens met een gerichte behandeling bestaande uit een juiste manier van omgaan en oefeningen.

Waardevolle informatie?

Heb je wat gehad aan deze informatie? Dan kan ik het erg waarderen als je even een Like achterlaat 😉 ! Heb je nog vragen? Laat dan even een reactie achter op onderstaand formulier.

Meer weten over een hernia? Volg de onderstaande links!

Wacht niet langer! Vul je naam en email in en ontvang de eerste stap om van je lage rugpijn af te komen!

0 reacties op “Symptomen Hernia L4-L5