Ziekte van Scheuermann Behandeling

Een Ziekte van Scheuermann behandeling kan uit verschillende onderdelen bestaan. Als eerste is het raadzaam, wanneer de diagnose Ziekte van Scheuermann is gesteld een behandelplan met je arts te bespreken. Het bespreken van pijnmedicatie wanneer noodzakelijk is daarbij een onderdeel.

Ziekte van Scheuermann Behandeling

Ondanks dat bij de ziekte van Scheuermann de rug uiteindelijk verstijfd en moeilijk vervormbaar is. Is het wel zeer aan te bevelen om het te behandelen om kromming en verstijving zo veel mogelijk tegen te houden of te remmen. En daarbij aangrenzende regio’s (lage rug en nek) te trainen om klachten in de toekomst te voorkomen of te laten herstellen. De behandeling bestaat daarbij uit dezelfde onderdelen als de behandeling van een Houdingsafhankelijke Kromming en houdt in;

• Toepassen van een goede houding tijdens dagelijkse activiteiten

Ziekte van Scheuermann Oefeningen

• Strekken van de Middenrug

• Spierversterkende rugoefeningen

Er zou ook gekozen kunnen worden voor een brace behandeling. Er is hier echter een grote kans op herhaling van de kromming en dient lang volgehouden te worden. De beste kans op succesvolle brace behandeling is bij mensen die ten minste nog 2 jaar groeien, een flexibele kromming hebben en het punt van de kormming lager ligt dan de negende borstwervel.

Meer Ziekte van Scheuermann

Reactie plaatsen

Gratis Rug "Screening"

Binnen 10 minuten ontdek je GRATIS wat de oorsprong van jouw lage rugpijn is. Bang voor een hernia? De Screening ontleedt jouw rugpijn op basis van wetenschappelijke feiten en praktische vragen met een duidelijke conclusie.
Download Gratis
Lage Rugpijn Herstel Methode (Gratis Rug Screening)