Hernia Herstel Voorspellen Door 4 Signalen!

Hernia herstel kan wisselend verlopen! Op het moment dat je zenuwpijn hebt op basis van een hernia dan zijn er 4 voorspellende signalen die aangeven of je kans op hernia herstel gunstig of ongunstig zijn!

Het is als eerste van belang dat je weet of dat er echt sprake is van zenuwpijn (ischias) op basis van een hernia. Een uitpuilende tussenwervelschijf hoeft niet altijd voor klachten te zorgen. Je kan dit pijnklachten van een hernia herkennen door een aantal vastgestelde kenmerkende symptomen.

Hernia Herstel

Weet je zeker dat je een hernia hebt?

Je zou ook nog een screening kunnen doen die is bedoelt om andere vormen van lage rugpijn, waaronder een hernia, uit te sluiten. Aan de hand van een aantal vragen of je lage rugpijn krijg je een beter beeld.

Weet je al dat je zenuwpijn of wel ischias klachten hebt op basis van een hernia dan kunnen er een 4 voorspellende signalen voor hernia herstel bij jouw van toepassing zijn.

Uit onderzoek blijkt dat er een aantal signalen en symptomen een voorspellende waarde hebben in het geven van een uitkomst van herstel bij een hernia. Waarbij u kunt beoordelen of het herstel goed verloopt of niet. Deze 4 signalen zijn:

Hernia herstel signaal 1: Duur van de klachten

Heb je al langer dan 30 dagen kenmerkende hernia symptomen dan kan gesproken worden dat het “natuurlijke beloop” ongunstig verloopt. In eerste instantie is het beloop van een hernia op korte termijn gunstig. Er zijn echter mensen die langdurige klachten kunnen blijven houden.

Wanneer de klachten langer dan 30 dagen aan blijven houden gaat er ergens iets niet goed. Het is zaak om te beoordelen waarom het hernia herstel slecht verloopt! Hier kunnen verschillende lichamelijke en zelf beïnvloedbare factoren een rol in meespelen.

Hernia Herstellen

Hernia herstel signaal 2: Toename pijn bij HNP

Toename van uitstralende pijn bij hoesten, niezen en/of persen is niet alleen een teken om een hernia te ontdekken. Maar wanneer in je hernia herstel toename krijgt van je zenuwpijn door het hoesten, niezen en/of persen kan dan gezien worden als een ongunstige factor voor herstel!

Toename van pijn tijdens het hoesten, niezen of persen komt vaak door een toename van de buikdruk. Door de toename van de buikdruk komt er meer spanning op de buikspieren en het diafragma te staan. Waardoor de tussenwervelschijven relatief meer naar achter worden gedrukt.

Hernia herstel signaal 3: Toename pijn bij het zitten

Uitstralende pijn in het been tijdens het zitten is al een herkenbaar signaal bij hernia laag in de rug. Wanneer echter de pijn in het been aanwezig blijft tijdens het zitten voorspelt dit niet veel goeds.

Het belangrijkste tijdens het zitten is dat de tussenwervelschijven zo laag mogelijk belast worden. Niet te lang zitten en je veel je houding afwisselen is sterk aan te raden bij een hernia. Als je toch zit is het zaak om te letten op je zithouding om de druk op je tussenwervelschijven te verlagen.

Oorzaak Hernia Nucleus Pulposi

Hernia herstel signaal 4: Je Body Mass Index (BMI)

Een te hoge verhouding tussen lichaamslengte en gewicht kan zorgen voor een minder goed hernia herstel. Dit kan wellicht een direct verband houden met de mate van lichamelijke activiteit, lifestyle en een hogere bloeddruk. Wat de uitkomst van een te hoge BMI kan voorspellen.

Verlaging van het lichaamsgewicht kan daarbij positief werken op de uitkomst van het herstel bij een hernia. Naast dat een goede BMI een hoop gezondheidsvoordelen met zich meebrengt verdient het zeker aandacht in de behandeling van een hernia.

Waardevolle informatie?

Heb je wat gehad aan deze informatie? Dan kan ik het erg waarderen als je even een Like achterlaat 😉 ! Heb je nog vragen? Laat dan even een reactie achter op onderstaand formulier.

Meer weten over een hernia? Volg de onderstaande links!

Vul je naam en email is en ontvang direct de gratis screening!

0 reacties op “Hernia Herstel Voorspellen Door 4 Signalen!