5 Mobiliserende Onderrug Oefeningen Lage Rugpijn (VIDEO)

Oefeningen lage rugpijn zijn een belangrijk onderdeel bij het herstel van je pijn. Deze 5 mobiliserende onderrug oefeningen lage rugpijn kan je altijd en bijna overal toepassen! Of je acute rugpijn hebt, je rug stijf is of om gewoon je rug soepel te houden!

Het gericht uitvoeren van bewegingen van je rug wanneer je rugklachten kan je goed helpen in het herstel! Niet eens zozeer de oefeningen bij lage rugpijn die je uitvoert, maar het feit dat je leert gedoseerd te bewegen zonder te compenseren vergroot je kans op een goed herstel aanzienlijk.

Aandachtspunten van de mobiliserende oefeningen lage rugpijn!

De 5 mobiliserende onderrug oefeningen zijn onbelast wat betekend dat er geen verhoogde druk op je onderrug wordt uitgevoerd! Dit is belangrijk om te weten, omdat je bij de oefeningen bij lage rugpijn en voornamelijk bij acute lage rugpijn de ervaren pijn niet schadelijk is voor je rug!

Dat wil echter niet zeggen dat je op je tandvlees moet bijten om de beweging volledig te kunnen maken. Herhaling van de bewegingen bij de oefeningen moeten zorgen voor het geleidelijk aanpassen van je rug. Forceer het dus niet en luister goed naar je eigen lichaam!

5 Mobiliserende onderrug oefeningen lage rugpijn

YouTube voorvertoningsafbeelding

Bastin Hofman is de oprichter van de website lagerugpijnfysio.nl in 2013 en auteur van het boek “De Lage Rugpijn Herstel Methode”. In 2006 is hij afgestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht als Fysiotherapeut en in 2011 als Master Manuele Therapie de SOMT te Amersfoort. Hij staat ingeschreven in het Centraal Kwaliteit Register (CKR) en BIG-Register als Fysiotherapeut en Master Manueel Therapeut. Ook is hij lid van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).

1 reactie op “5 Mobiliserende Onderrug Oefeningen Lage Rugpijn (VIDEO)

Comment author said

Door Antje op 20 januari 2017 om 14:03

Hoe vaak en hoe lang doe je 1 soort oefening van 5? Hoevaak per dag?