4 Rugpijn Middenrug Oefeningen

Rugpijn middenrug oefeningen zorgen voor het terugbrengen van de beweeglijkheid en souplesse van je middenrug. Daarnaast kan het zorgen voor een snelle pijnverlichting om de rugpijn in je middenrug te verholpen.

De rugpijn in de middenrug ontstaan vaak door het aannemen en vasthouden van een verkeerde houding. Een houding waarbij de middenrug neigt naar een sterkere kromming naar achteren wat ook wel wordt omschreven als een “Thoracal Kyfose”.

Een versterkte kromming naar achter kan niet alleen zorgen voor rugpijn in de middenrug maar ook in de lage rug en nek. Niemand wil een kromme rug ontwikkelen en deze 4 oefeningen helpen je de beweeglijkheid en souplesse te onderhouden!

4 Rugpijn Middenrug Oefeningen

Bekijk de video voor 4 verschillende rugpijn middenrug oefeningen die je altijd en overal uit kan voeren. Er zijn heel veel verschillende oefeningen mogelijk, maar deze zijn zonder materiaal zowel voor thuis, op kantoor of gewoon tussendoor altijd mogelijk.

YouTube voorvertoningsafbeelding

Doe je deze oefeningen al of heb je een andere oefening die je al doet om je middenrug soepel te houden? Laat een reactie achter in onderstaand reactie formulier om hem te delen met anderen 😉

Wacht niet langer! Vul je naam en email in en ontvang de eerste stap om van je lage rugpijn af te komen!

2 reacties op “4 Rugpijn Middenrug Oefeningen

Comment author said

Door Henriette op 2 december 2016 om 14:02

Ik he een froozen shoulder en nu krijg ik steeds meer last van mijn midden-bovenrug. Is dat een gevolg ven de svhouderklachten. Die schouder speelt al ruim 14 maanden

Comment author said

Door Bastin Hofman op 17 december 2016 om 12:04

Beste Henriette,

Dat kan zeker een gevolg zijn van je frozen shoulder. Door een frozen shoulder verminderd vaak niet alleen de beweeglijkheid van je schouder maar ook van je middenrug. Dit komt omdat je schouder vanuit meerdere onderdelen beweegt waaronder je schouder, schouderblad en middenrug. Het is wel zeer aan te bevelen om je middenrug soepel te houden door daar gerichte oefeningen mee te doen. De oefeningen van hierboven zijn daar een voorbeeld van.

Mvg Bastin