headershadow

Latest Blogposts

3 Essentiële Tips bij het doen van BuikspierOefeningen voor Thuis!

 

Buikspieroefeningen voor thuis zijn er in overtal en op verschillende manieren uit te voeren. Maar waar let je nou voornamelijk op om tot een optimaal resultaat te komen. Of je het nou doet voor je rugpijn, conditie of gewoon om een strakke buik te krijgen.

In onderstaande Video geef ik je de 3 essentiële tips bij het doen van buikspieroefeningen voor thuis. Iedereen  kan zijn buikspieren trainen alleen is het de kunst om het doen op je eigen niveau. Niemand is in die zin hetzelfde maar er zijn wel een aantal basisoefeningen die voor iedereen goed uitvoerbaar zijn!

Tips bij BuikspierOefeningen voor thuis!

Bekijk de Video hieronder en je kan direct aan de slag met het correct uitvoeren van de buikspieroefeningen voor thuis!

 

YouTube voorvertoningsafbeelding

Bastin Hofman is de oprichter van de website lagerugpijnfysio.nl in 2013 en auteur van het boek "De Lage Rugpijn Herstel Methode". In 2006 is hij afgestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht als Fysiotherapeut en in 2011 als Master Manuele Therapie de SOMT te Amersfoort. Hij staat ingeschreven in het Centraal Kwaliteit Register (CKR) en BIG-Register als Fysiotherapeut en Master Manueel Therapeut. Ook is hij lid van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).
Meer over

4 reacties op “3 Essentiële Tips bij het doen van BuikspierOefeningen voor Thuis!


Comment author said

Door Ricardo op 24 november 2014 om 14:04

Bedankt voor deze tips ik heb zelf snel last van mijn rug. Ik hoop dat door deze oefeningen te doen de pijn minder word

 

Comment author said

Door Bastin Hofman op 24 november 2014 om 23:00

Hey Ricardo,

Goed dat je de tips heb bekeken voordat je de oefeningen gaat uitvoeren! Het doen van oefeningen vormt een belangrijk onderdeel in de behandeling van je rugpijn. Heb je nog vragen naar aanleiding van je oefeningen kan je ze hier altijd stellen.

Succes!

 

Comment author said

Door Richard op 10 april 2016 om 17:03

ieder heeft een andere rug, ik heb de afgelopen maanden ook veel oefeningen gevarieerd, zoveel dat ik niet meer weet wat voor mij goed is om een een stabiele onderrug te houden, ieder heeft een andere insteek , wat zijn jouw 10 dagelijkse oefeningen? alvast bedankt groeten Richard

 

Comment author said

Door Bastin Hofman op 8 oktober 2016 om 11:41

Beste Richard,

Helemaal mee eens!

Mijn dagelijkse oefeningen zouden bestaan uit een mix van verschillende spieren;
- Buikspier oefening
- Rugspier oefening
- Bilspier oefening
- Stretch oefening
- Bewegen & Cardio

Voorbeelden zijn te vinden op Youtube Kanaal van Lage Rugpijn Fysio.

https://www.youtube.com/channel/UCNnkEudFzeqy1zVmegGRs4w

Het is volgens de gestelde tips belangrijk om het zelf te doseren obv de tips uit de video.

Mvg Bastin

 

Plaats een reactie


*